Instytut Różnorodności językowej Rzeczpospolitej

Praca w IRJR

Zatrudnimy specjalistę/-kę ds. księgowych (1/2 etatu)

Poszukujemy specjalistki lub specjalisty ds. księgowych na 1/2 etatu. Jeśli spełniasz warunki i chcesz pracować w dynamicznie rozwijającym się zespole, wyślij do nas mailem swoje zgłoszenie, tj.: CV wraz ze zgodą na przetwarzanie Twoich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji, na adres: rekrutacja@irjr.pl do dnia 22 czerwca 2025 roku.

Poniżej przedstawiamy wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)).”

Uprzejmie informujemy, że po dokonaniu analizy przesłanych aplikacji, skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami lub kandydatkami, którzy/-re w największym stopniu odpowiadają postawionym przez nas oczekiwaniom.

Obowiązki służbowe w zakresie księgowym:

  1. Kontrola formalno-rachunkowa dokumentów finansowo-księgowych;
  2. Ewidencja dokumentów księgowych w systemie finansowo-księgowym tj.: faktur, rachunków, delegacji, wyciągów bankowych;
  3. Obsługa księgowa i sprawozdawczość dot. otrzymywanych przez instytut dotacji;
  4. Uzgadnianie kont księgowych i weryfikacja sald;
  5. Przygotowanie i wprowadzanie płatności oraz monitorowanie przepływu płatności;
  6. Bieżąca kontrola stanu rozrachunków;
  7. Prowadzenie ewidencji i amortyzacji majątku trwałego;
  8. Obsługa płacowa pracowników i zleceniobiorców;
  9. Współpraca przy tworzeniu planów i sprawozdań.

Wymagania:

  1. Wyższe wykształcenie oraz minimum 2 letnie doświadczenie w pracy;
  2. Znajomość zasad rachunkowości oraz przepisów prawa podatkowego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o podatku od towarów i usług, podatku dochodowym od osób prawnych i fizycznych, ustawy o rachunkowości;
  3. Biegła obsługa oprogramowania Comarch ERP Optima (moduły księgowy i kadrowo-płacowy);
  4. Znajomość i praktyczna umiejętność pracy w środowisku MS Office/Excel/Word;
  5. Odpowiedzialność, sumienność, zaangażowanie w wykonywaniu zadań;
  6. Umiejętność organizacji pracy własnej, samodzielność i inicjatywa w działaniu;
  7. Umiejętność pracy w zespole;
  8. Umiejętność logicznego myślenia oraz analitycznego podejścia do problemów;
  9. Komunikatywność.

Dodatkowym atutem będzie:

  1. Roczne doświadczenie w pracy na analogicznym stanowisku;
  2. Doświadczenie w pracy w sektorze finansów publicznych, w tym w państwowej instytucji kultury;
  3. Umiejętność sporządzania list płac i wpłat do PPK w programie Comarch ERP Optima;
  4. Obsługa programu Płatnik ZUS w zakresie sporządzania miesięcznych deklaracji;
  5. Znajomość specyfiki obsługi egzekucji z wynagrodzeń, w tym sporządzania odpowiedzi dla organów egzekucyjnych.

Oferujemy:

  1. Stabilne warunki zatrudnienia w rozwijającej się instytucji kultury;
  2. Wynagrodzenie adekwatne do poziomu kompetencji i doświadczenia zawodowego w kwocie 3000-3250 zł wynagrodzenia zasadniczego brutto plus dodatek stażowy;
  3. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, na pół etatu (1/2 etatu);
  4. Możliwość rozwoju zawodowego poprzez udział w różnego rodzaju formach podnoszenia kwalifikacji zawodowych finansowanych przez IRJR;
  5. System nagród finansowych oparty na przepisach prawa pracy oraz regulaminie wynagradzania pracowników IRJR.

 

Zatrudnimy specjalistę lub specjalistkę ds. komunikacji i promocji

Poszukujemy specjalistki lub specjalisty ds. komunikacji i promocji. Jeśli spełniasz warunki i chcesz pracować w dynamicznie rozwijającym się zespole, wyślij do nas mailem swoje zgłoszenie, tj.: CV wraz ze zgodą na przetwarzanie Twoich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji, na adres: rekrutacja@irjr.pl do dnia 8 czerwca 2025 roku.

Wzór zgody na przetwarzanie danych, który możesz wykorzystać w swoim CV:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)”.

Informujemy, że po dokonaniu analizy przesłanych aplikacji skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami, którzy w największym stopniu odpowiadają postawionym przez nas oczekiwaniom. Ofertę, warunki zatrudnienia i szczegóły rekrutacji znajdziesz poniżej.

Zakres obowiązków

  1. Współpraca przy organizacji zadań promocyjno-komunikacyjnych Instytutu, w tym:
    1. współpraca przy organizowaniu kampanii promocyjnych;
    2. udział w eventach, wydarzeniach kulturalnych, konferencjach, wernisażach, spotkaniach promocyjnych, targach itp.
    3. koordynacja obsługi umów, przygotowywanie dokumentów związanych z działaniami promocyjnymi i piecza nad ich obiegiem wewnątrz i na zewnątrz Instytutu;
    4. współpraca merytoryczna z osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie profilów mediów społecznościowych Instytutu;
    5. kontakt z kontrahentami i partnerami zewnętrznymi Instytutu w zakresie działań promocyjnych;
    6. koordynowanie zakupu materiałów promocyjnych.
  2. Przygotowywanie i redakcja treści informacyjnych dotyczących działalności Instytutu.
  3. Obsługa strony internetowej Instytutu (umieszczanie wpisów) we współpracy z kierownikiem ds. komunikacji i promocji.
  4. Obsługa Biuletynu Informacji Publicznej.
  5. Redakcja newslettera Instytutu we współpracy z kierownikiem ds. komunikacji i promocji.

Wymagania:

  1. wykształcenie wyższe humanistyczne;
  2. doświadczenie w pracy przy projektach promocyjnych;
  3. skrupulatność, terminowość, dokładność i dobra organizacja pracy;
  4. łatwość w nawiązywaniu kontaktu;
  5. bardzo dobra znajomość polszczyzny i umiejętność pisania tekstów, w tym tekstów promocyjnych;
  6. zainteresowanie problematyką językową;
  7. znajomość narzędzi cyfrowych do edycji tekstu (MS Office) oraz tworzenia grafik (np. Canva, pakiet Adobe itp.);
  8. umiejętność pracy zadaniowej, samodzielnej oraz w zespołach projektowych.

Dodatkowym atutem będzie:

  1. znajomość języka angielskiego i innych języków obcych;
  2. doświadczenie w obsłudze obiegu dokumentów (umów itp.);
  3. doświadczenie w obsłudze CMS-ów stron internetowych;
  4. podstawowa znajomość prawa autorskiego.

Oferujemy:

  1. Stabilne warunki zatrudnienia w rozwijającej się instytucji kultury;
  2. Wynagrodzenie adekwatne do poziomu kompetencji i doświadczenia zawodowego w kwocie 6000-6500 zł wynagrodzenia zasadniczego brutto plus dodatek stażowy;
  3. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
  4. Możliwość rozwoju zawodowego poprzez udział w różnego rodzaju formach podnoszenia kwalifikacji zawodowych finansowanych przez IRJR;
  5. System nagród finansowych oparty na przepisach prawa pracy oraz regulaminie wynagradzania pracowników IRJR.

Zatrudnimy specjalistę lub specjalistkę ds. księgowych

Dziękujemy za zainteresowanie. Informujemy, że postępowanie rekrutacyjne zostało zakończone bez rozstrzygnięcia w zakresie zatrudnienia.

Poszukujemy specjalistki lub specjalisty ds. księgowych (1/2 etatu). Przeczytaj warunki oferty i wyślij do nas swoje zgłoszenie do 9 maja 2025 roku.

Poszukujemy specjalisty lub specjalistki ds. księgowych (1/2 etatu). Jeśli spełniasz warunki i chcesz pracować w dynamicznie rozwijającym się zespole, wyślij do nas mailem swoje zgłoszenie, tj.: CV wraz ze zgodą na przetwarzanie Twoich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji, na adres: rekrutacja@irjr.pl do dnia 9 maja 2025 roku.

Wzór zgody na przetwarzanie danych, który możesz wykorzystać w swoim CV:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)”.

Informujemy, że po dokonaniu analizy przesłanych aplikacji skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami, którzy w największym stopniu odpowiadają postawionym przez nas oczekiwaniom. Ofertę, warunki zatrudnienia i szczegóły rekrutacji znajdziesz poniżej.

Obowiązki służbowe w zakresie księgowym:

  1. Kontrola formalno-rachunkowa dokumentów finansowo-księgowych;
  2. Ewidencja dokumentów księgowych w systemie finansowo-księgowym tj.: faktur, rachunków, delegacji, wyciągów bankowych;
  3. Obsługa księgowa i sprawozdawczość dot. otrzymywanych przez instytut dotacji;
  4. Uzgadnianie kont księgowych i weryfikacja sald;
  5. Przygotowanie i wprowadzanie płatności oraz monitorowanie przepływu płatności;
  6. Bieżąca kontrola stanu rozrachunków;
  7. Prowadzenie ewidencji i amortyzacji majątku trwałego;
  8. Obsługa płacowa pracowników i zleceniobiorców;
  9. Współpraca przy tworzeniu planów i sprawozdań.

Wymagania:

  1. Wyższe wykształcenie oraz minimum 2 letnie doświadczenie w pracy;
  2. Znajomość zasad rachunkowości oraz przepisów prawa podatkowego, ustawy o finansach publicznych, ustawy o podatku od towarów i usług, podatku dochodowym od osób prawnych i fizycznych, ustawy o rachunkowości;
  3. Biegła obsługa oprogramowania Comarch ERP Optima (moduły księgowy i kadrowo-płacowy);
  4. Znajomość i praktyczna umiejętność pracy w środowisku MS Office/Excel/Word;
  5. Odpowiedzialność, sumienność, zaangażowanie w wykonywaniu zadań;
  6. Umiejętność organizacji pracy własnej, samodzielność i inicjatywa w działaniu;
  7. Umiejętność pracy w zespole;
  8. Umiejętność logicznego myślenia oraz analitycznego podejścia do problemów;
  9. Komunikatywność.

Dodatkowym atutem będzie:

  1. Roczne doświadczenie w pracy na analogicznym stanowisku;
  2. Doświadczenie w pracy w sektorze finansów publicznych, w tym w państwowej instytucji kultury;
  3. Umiejętność sporządzania list płac i wpłat do PPK w programie Comarch ERP Optima;
  4. Obsługa programu Płatnik ZUS w zakresie sporządzania miesięcznych deklaracji;
  5. Znajomość specyfiki obsługi egzekucji z wynagrodzeń, w tym sporządzania odpowiedzi dla organów egzekucyjnych.

Oferujemy:

  1. Stabilne warunki zatrudnienia w rozwijającej się instytucji kultury;
  2. Wynagrodzenie adekwatne do poziomu kompetencji i doświadczenia zawodowego;
  3. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na pół etatu;
  4. Możliwość rozwoju zawodowego poprzez udział w różnego rodzaju formach podnoszenia kwalifikacji zawodowych finansowanych przez IRJR;
  5. System nagród finansowych oparty na przepisach prawa pracy oraz regulaminie wynagradzania pracowników IRJR.

Zatrudnimy głównego/-ą specjalistę/-kę ds. naukowych

Dziękujemy za zainteresowanie. Informujemy, że postępowanie rekrutacyjne zostało zakończone i rozstrzygnięte w zakresie zatrudnienia.

Jeśli spełniasz warunki wyślij do nas swoje CV wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji, na adres: rekrutacja@irjr.pl do dnia 28 marca 2025 roku do godz. 17.00.

Poniżej przedstawiamy wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)).”

Uprzejmie informujemy, że po dokonaniu analizy przesłanych aplikacji, skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami lub kandydatkami, którzy/-re w największym stopniu odpowiadają postawionym przez nas oczekiwaniom.

Zakres obowiązków:

  1. inicjowanie (planowanie) i koordynacja, realizacja działań naukowych i badawczych IRJR, w tym zlecanie badań;
  2. Inicjowanie (planowanie) i organizacja konferencji, sympozjów, spotkań związanych z różnorodnością językową i kulturową RP;
  3. współpraca z placówkami badawczymi i naukowymi oraz instytucjami kultury;
  4. współpraca z podmiotami publicznymi zajmującymi się wspieraniem działalności naukowej, badawczej, kulturotwórczej w zakresie obszaru kompetencji IRJR m.in. ministerstwami Nauki, MSWiA, MKiDN, Komisją Mniejszości Narodowych;
  5. współpraca w zespołach zadaniowych, tworzonych i działających w strukturze IRJR w obrębie zakresu zadań;
  6. przygotowywanie opracowań, sprawozdań, wystąpień, opinii, wytycznych na temat działań IRJR.

Wymagania:

  1. wykształcenie wyższe, magisterskie o profilu humanistycznym lub społecznym;
  2. wiedza z zakresu języków mniejszościowych i odmian polszczyzny;
  3. wiedza z zakresu funkcjonowania sektora kultury;
  4. doświadczenie naukowe/badawcze z zakresu językoznawstwa, antropologii kulturowej i etnologii bądź socjolingwistyki;
  5. doświadczenia we współpracy z podmiotami administracyjnymi, w tym z administracją centralną;
  6. umiejętność redagowania tekstów naukowych i popularnonaukowych;
  7. doświadczenie w organizacji wydarzeń o charakterze naukowym/popularnonaukowym;
  8. umiejętność pracy zadaniowej, samodzielnej oraz w zespołach projektowych.

Mile widziane:

  1. publikacje o tematyce związanej z językoznawstwem, problematyką tożsamości narodowej, etnicznej, mniejszościami narodowymi i etnicznymi, różnorodności językowej i kulturowej Polski;
  2. udział w znaczących konferencjach naukowych poświęconych tematyce różnorodności językowej, praw językowych, mniejszości narodowych i etnicznych;
  3. umiejętność pracy w aplikacji MS Teams.

Oferujemy:

  1. zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
  2. możliwość pracy hybrydowej;
  3. wynagrodzenie odpowiadające kwalifikacjom i stażowi pracy, tj. w przedziale od 7 500,00 do 8 400,00 zł brutto;
  4. ciekawą, inspirującą pracę na pograniczu języka i kultury;
  5. możliwość współpracy w zgranym zespole, w dobrej atmosferze, przy niebanalnych projektach naukowych, popularyzatorskich i kulturalnych;
  6. szansa rozwoju zawodowego w rozwijającej się instytucji kultury;
  7. możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu różnorodności kulturowej i językowej;
  8. możliwość rozwoju zawodowego poprzez udział w różnego rodzaju formach podnoszenia kwalifikacji zawodowych finansowanych przez IRJR;
  9. system nagród finansowych oparty na przepisach prawa pracy oraz regulaminie wynagradzania pracowników IRJR.

Zatrudnimy koordynatora(kę) / Redaktora(kę) prowadzącego(ą) ds. wydawnictw

Dziękujemy za zainteresowanie. Informujemy, że postępowanie rekrutacyjne zostało zakończone i rozstrzygnięte w zakresie zatrudnienia.

Jeśli spełniasz warunki wyślij do nas swoje CV wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji, na adres: rekrutacja@irjr.pl do dnia 21 marca 2025 roku do godz. 17.00.

Poniżej przedstawiamy wzór zgody na przetwarzanie danych osobowych:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb rekrutacji (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)).”

Uprzejmie informujemy, że po dokonaniu analizy przesłanych aplikacji, skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami lub kandydatkami, którzy/-re w największym stopniu odpowiadają postawionym przez nas oczekiwaniom.

Zakres obowiązków:

  1. koordynacja procesu wydawania książek zgodnie z planem wydawniczym wypracowanym wspólnie z Instytutem;
  2. czuwanie nad kolejnymi etapami od momentu zamówienia lub przyjęcia tekstu zarówno do momentu  odbioru nakładu z drukarni, jak i przekazania do magazynu oraz dystrybucji;
  3. samodzielne wstępna ocena nadesłanych propozycji wydawniczych;
  4. pozyskiwanie tytułów, autorów oraz stosowanych licencji z dziedziny różnorodności językowej;
  5. tworzeni, stałe monitorowanie oraz korygowanie procedur pozyskiwania tytułów i autorów;
  6. współpraca z autorami, grafikami oraz zewnętrznymi redaktorami, korektorami, recenzentami wewnętrznymi i ekspertami;
  7. współpraca z innymi działami Instytutu, w szczególności z działem promocji i działem naukowym;
  8. przygotowywanie stosownych wniosków i przeprowadzanie postępowań zgodnie z Regulaminem zamówień publicznych Instytutu i ustawą Prawo zamówień publicznych;
  9. przygotowywanie i porządkowanie dokumentacji towarzyszącej procesowi wydawniczemu, w tym dokumentacji magazynowej;
  10. udział w wydarzeniach promocyjnych i sprzedażowych (np. w targach książek, spotkaniach autorskich);

Wymagania:

  1. wykształcenie wyższe humanistyczne, preferowany kierunek filologiczny;
  2. zainteresowanie problematyką językową, językami mniejszościowymi, odmianami języka polskiego;
  3. doświadczenie w pracy nad tekstami popularnonaukowymi oraz dydaktycznymi z dziedziny różnorodności językowej oraz nauk pokrewnych, takich jak: etnologia, antropologia kulturowa, językoznawstwo;
  4. podstawowa wiedza z zakresu prawa autorskiego;
  5. znajomość procesu wydawniczego;
  6. umiejętność pisania krótkich tekstów promocyjnych.

Mile widziane:

  1. doświadczenie w pracy redaktora prowadzącego w wydawnictwie;
  2. specjalizacja edytorska i/lub ukończone kursy z redakcji merytorycznej i/albo prowadzenia procesu wydawniczego;
  3. zainteresowanie problematyką językową, językami mniejszościowymi, odmianami języka polskiego.

Oferujemy:

  1. zatrudnienie na podstawie umowy o pracę;
  2. możliwość pracy hybrydowej;
  3. wynagrodzenie odpowiadające kwalifikacjom, tj. w przedziale 9 500 – 10 800 zł brutto;
  4. ciekawą, inspirującą pracę na pograniczu języka i kultury;
  5. możliwość współpracy w zgranym zespole, w dobrej atmosferze, przy niebanalnych projektach wydawniczych, popularyzatorskich i kulturalnych;
  6. szansa rozwoju zawodowego w rozwijającej się instytucji kultury;
  7. możliwość poszerzenia wiedzy z zakresu różnorodności kulturowej i językowej;
  8. możliwość rozwoju zawodowego poprzez udział w różnego rodzaju formach podnoszenia kwalifikacji zawodowych finansowanych przez IRJR;
  9. system nagród finansowych oparty na przepisach prawa pracy oraz regulaminie wynagradzania pracowników IRJR
IRJR web assets logo color
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.